id: 38815
Назва: Технологія ChatGPT як ефективний інструмент при викладанні дисциплін «Українська мова та етнокультурологія» й «Іноземна мова»
Автори: Горобець А.В.
Ключові слова: ChatGPT, українська мова та етнокультурологія, іноземна мова, технології в освіті, інноваційні методи викладання гуманітарних дисциплін.
Дата публікації: 2025-04-23 08:15:42
Останні зміни: 2025-04-23 08:15:42
Рік видання: 2025
Аннотація: У статті здійснено аналіз сучасних викликів глобалізованого світу в діяльності викладача навчальних дисциплін «Українська мова та етнокультурологія» й «Іноземна мова» (англійська). З’ясовано, що в сучасних умовах в межах відведеного академічного часу дуже складно зреалізувати дидактичну, розвивальну й виховну мету цих дисциплін. Складність для дисципліни «Українська мова та етнокультурологія» виявляється у розгалуженості предмету вивчення курсу, який охоплює п’ять окремих, але тісно взаємопов’язаних дисциплін. Стосовно іноземної мови, то для спеціальностей нефілологічного профілю її потрібно викладати з урахуванням лексичного й тематичного змісту профільних для цієї спеціальності дисциплін, а, отже, це вимагає від викладача англійської мови знання базових понять усіх профільних навчальних дисциплін для спеціальностей, здобувачів яких він навчає англійської мови. З метою зробити процес викладання легшим, більш захопливим і цікавим, а також з метою економії часу потрібно використовувати технології, які в освіті можуть бути корисними й необхідними помічниками. В цьому дослідженні висвітлено результати роботи з технологією ChatGPT версії GPT-4-turbo, що є в безкоштовному доступі на території України з лютого 2023 року. ChatGPT отримував різні запити, на які генерував миттєву відповідь: створити інтерактивні завдання, вікторини, квести, сценарії, тексти творчого й дослідницького характеру, закриті тестові завдання, реферативні повідомлення, картинки або відео за умовою. Проаналізовано «помилки» технології ChatGPT, експериментальним шляхом знайдено правильні варіанти виправлення цих «помилок», вдосконалено практичну роботу ChatGPT. Технологія зберігає попередні розмови й вдосконалюється на основі них. Проте, ChatGPT потребує попередньої підготовки, розуміння очікуваного результату, оскільки штучний інтелект може помилятися – про це в кожній розмові попереджає ChatGPT внизу діалогового вікна чату. Варто пам’ятати, що штучний інтелект є порадником, а не замінником природного інтелекту людини.
URI: http://socrates.vsau.edu.ua/repository/getfile.php/38815.pdf
Тип виданя: Статті у наукових фахових виданнях України (Copernicus та інші)
Видавництво: Вісник науки та освіти (Серія «Філологія», Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія»). 2025. № 3 (33). С. 216-228. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6165-2025-3(33)-216-228
Розташовується в колекціях :
Ким внесений: Адміністратор
Файл : 38815.pdf Розмір : 2850189 байт Формат : Adobe PDF Доступ : Загально доступний
| |
|
|