id: 38814
Назва: Інтеграція інформаційних технологій у викладанні вищої математики
Автори: Бубновська І.А.
Ключові слова: інформаційні технології, вища математика, освітній процес, цифрові освітні технології, гейміфікація, віртуальні симулятори.
Дата публікації: 2025-04-23 08:07:34
Останні зміни: 2025-04-23 08:07:34
Рік видання: 2025
Аннотація: У статті досліджуються можливості використання інформаційних технологій у викладанні вищої математики. Обґрунтовано важливість інтеграції ІТ у сучасний освітній процес, зокрема у викладання вищої математики. Наголошено, що ІТ сприяють реалізації нових підходів до навчання, роблять складні математичні поняття більш зрозумілими завдяки інтерактивності, візуалізації та доступності матеріалів. Проаналізовано популярні програмні засоби для викладання математичних дисциплін: MATLAB, GeoGebra, Wolfram Mathematica, Maple. Розглянуто роль мобільних додатків (Photomath, Symbolab) і онлайн-платформ (Desmos, Moodle) у вдосконаленні освітнього процесу. Серед основних переваг використання ІТ у викладанні вищої математики виокремлено: інтерактивність і візуалізацію складних концепцій через динамічні моделі, тривимірну графіку та симуляції; автоматизацію обчислень, що дозволяє зосередитися на аналізі й практичному застосуванні результатів; доступність навчальних матеріалів через онлайн-платформи та мобільні додатки, які надають змогу студентам навчатися у власному темпі; підвищення мотивації студентів завдяки гейміфікації та інтерактивним завданням; можливість дистанційного та змішаного навчання через платформи Moodle, Zoom, Google Classroom та інші інструменти. Зауважено, що використання ІТ супроводжується певними викликами, серед яких: технічні бар’єри, складність освоєння програмного забезпечення, залежність від рівня підготовки викладачів та потенційне зниження базових навичок через автоматизацію розрахунків. Підкреслено важливість гейміфікації й віртуальних симуляторів у підвищенні залученості і мотивації студентів до вивчення складних тем. Відзначено, що інтеграція ІТ у викладання вищої математики створює нові можливості для якісного та ефективного навчання, сприяючи опануванню теоретичних знань і розвитку практичних навичок здобувачів вищої освіти.
URI: http://socrates.vsau.edu.ua/repository/getfile.php/38814.pdf
Тип виданя: Статті у наукових фахових виданнях України (Copernicus та інші)
Видавництво: Перспективи та інновації науки (Серія «Психологія», Серія «Педагогіка», Серія «Медицина»). 2025. № 1 (47). С. 294-306. URL: http://perspectives.pp.ua/index.php/pis/article/view/18930/18948 DOI: https://doi.org/10.52058/2786-4952-2025-1(47)-294-306
Розташовується в колекціях :
Ким внесений: Адміністратор
Файл : 38814.pdf Розмір : 1064027 байт Формат : Adobe PDF Доступ : Загально доступний

Збільшити

Система "Сократ"  |   Офіційний сайт Copyright © 2013, математика Є.А.Паламарчук, дизайн Р.О.Яцковська