id: 36020
Назва: Можливості інтеграції ресторанів «local food» в програми регіональних гастротурів: кейс Вінницької та Хмельницької областей
Автори: Церклевич В.С. Ставська Ю.В.
Ключові слова: гастротур, гастрогід, гастрономічний туризм, гастрономічний бренд, ресторан регіональної кухні, ресторан місцевої їжі, бренд-шеф
Дата публікації: 2024-05-21 12:17:45
Останні зміни: 2024-05-21 12:17:45
Рік видання: 2024
Аннотація: Статтю присвячено опису інноваційного регіонального досвіду інтеграції ресторанів, що працюють в нішах «місцева їжа», «регіональна кухня» в програми регіональних гастрономічних турів на прикладах Вінницької і Хмельницької областей. Представлено аргументи щодо включення ресторанів як самостійних об’єктів гастрономічних турів на основі аналізу світового та українського досвіду, зокрема – досвіду ведення ресторанного бізнесу в тилових регіонах в умовах російсько-української війни. Простежено динаміку зміни типів «гастрономічних туристів» (з урахуванням гендерних відмінностей) за 2018–2023 рр. Схарактеризовано унікальний досвід колаборації гастрогідів, рестораторів, представників органів державної влади м. Вінниця, завдяки якому продукт – регіональний гастрономічний спеціалітет (вишню) вдалося зробити базовим інгредієнтом страв, що формують гастрономічний бренд туристичної дестинації, упровадити окремі «вишневі» розділи меню ресторанів або тематичні страви на основі вишні. Наведено регіональний приклад створення страв – нових гастрономічних спеціалітетів на основі традиційного локального продукту. Лаконічно схарактеризовано українські проєкти з розробки, реалізації та промоції гастрономічних турів (проєкт ЄС «Дороги вина та смаку» (2019 р.); каталог – перший національний гастрономічний гід – «Дороги гурманів. 100 крафтових місць України» (2021 р.); каталог гастрономічної спадщини культурного маршруту «Camino Podolico» (за підтримки Ради Європи та ЄС). Представлено результати SWОT-аналізу перспектив розвитку гастрономічного туризму Поділлям і Волинню (в межах Хмельницької області). На основі фрагменту «Гастрогіду Поділлям і Волинню: Хмельниччина» продемонстровано можливості інтеграції пропозицій страв-гастрономічних брендів ресто- ранів локальної кухні в програми регіональних туристичних маршрутів. Доведено, що ефективна промоція ресторанів, які працюють в нішах «локальна їжа» та «регіональна кухня» зосереджується на досягнення трьох базових цілей: культурно-історична, патріотична, світоглядна; дослідницько-продуктивна; формування бізнесового критично-ана- літичного мислення рестораторів, підвищення конкурентоздатності ресторанів локальної їжі.
URI: http://socrates.vsau.edu.ua/repository/getfile.php/36020.pdf
Тип виданя: Статті у наукових фахових виданнях України (Copernicus та інші)
Видавництво: Трансформаційна економіка. 2024. № 1 (06). С. 68-75. DOI: https://doi.org/10.32782/2786-8141/2024-6-13
Розташовується в колекціях :
Ким внесений: Адміністратор
Файл : 36020.pdf Розмір : 962694 байт Формат : Adobe PDF Доступ : Загально доступний

Збільшити

Система "Сократ"  |   Офіційний сайт Copyright © 2013, математика Є.А.Паламарчук, дизайн Р.О.Яцковська