id: 34429
Назва: Українськомовні телеканали на тлі сучасних мовленнєвих трансформацій: аналіз проблеми в контексті фразеологічних модифікацій
Автори: Катеринич П.В., Холод І.В., Грищенко О.В.
Ключові слова: мовний простір, мовна ситуація, культурна ідентичність, медіа, трансформації
Дата публікації: 2023-11-11 09:52:07
Останні зміни: 2023-11-11 09:52:07
Рік видання: 2023
Аннотація: Статтю присвячено дослідженню проблем, пов’язаних із використанням фразеологізмів на україномовних телеканалах у контексті сучасних мовленнєвих трансформацій. У світі постійно змінюються комунікаційні процеси, що відбивається на розвитку мови та її на вживанні в різних медіасередовищах, зокрема на українськомовних телеканалах. Виявлено, що ця проблема має свої особливості та складнощі, зокрема пов’язані з недостатньою грамотністю телеведучих і репортерів у використанні фразеологізмів, з неврахуванням сучасних мовленнєвих трансформацій і з наявністю діалектних відмінностей. Сьогодні медіа займають дедалі більше місця у нашому житті, українськомовні телеканали мають велике значення для збереження та розвитку української мови, культури й ідентичності. Для більшості українців телебачення є основним джерелом інформації, до якого вони звертаються щодня, і це має значний вплив на їхнє мовлення, смаки та світогляд. Українськомовні телеканали також мають вагоме значення для збереження та популяризації української мови й культури. Проте вони також повинні пристосовуватися до нових мовленнєвих трансформацій і викликів, зокрема до фразеологічних модифікацій. У статті розглянуто основні проблеми, пов’язані з уживанням фразеологізмів на телебаченні, як-от зміну значень, переклад, використання у невідповідному контексті та інші. Визначено, що використання фразеологізмів на телебаченні потребує відповідної уваги до їхньої природи та значення, оскільки це важливо для збереження мовленнєвої культури та якості мовленнєвих продуктів. Виявлено, що надмірне вживання застарілих фразеологізмів і недостатнє знання актуальної лексики та граматичних конструкцій впливають на рівень сприйняття інформації та знижують ефективність рекламних повідомлень. Щоб покращити якість мовлення і забезпечити ефективний рекламний вплив, потрібно звернути увагу на вдосконалення професійної підготовки журналістів і рекламних агентів, зокрема на навчання актуальної лексики та правильного вживання фразеологічних одиниць.
URI: http://socrates.vsau.edu.ua/repository/getfile.php/34429.pdf
Тип виданя: Статті у наукових фахових виданнях України (Copernicus та інші)
Видавництво: Вчені записки Таврійського національного університету імені В.І.Вернадського, серія «Філологія. Журналістика». 2023. Т. 34 (73). № 2 (1). С. 14-17. DOI: https://doi.org/10.32782/2710-4656/2023.2.1/03
Розташовується в колекціях :
Ким внесений: Адміністратор
Файл : 34429.pdf Розмір : 527423 байт Формат : Adobe PDF Доступ : Загально доступний
| |
|
|