The Repository of VNAU

MAIN | BY YEARS | COLLECTIONS| BY TYPES| BY DEPS | SEARCH| LOGIN | ABOUT| RSS |

id: 34573
Title: Освітній простір університету: становлення поняття
Authors: Малик В.М.
Keywords: простір, освітній простір, педагогічна реальність, освітні технології, глобалізаційні процеси, сучасна освіта
Date of publication: 2023-11-16 14:50:12
Last changes: 2023-11-16 14:50:12
Year of publication: 2023
Summary: У статті доведено, що поняття освітнього простору університету включає в себе такі компоненти: «простір» та його ознаку – «освітній». Показано, що прискорення інтеграційних процесів у різних галузях життя суспільства спричинило тенденцію позначати їх сутність як формування й розвиток певного простору: економічного, інформаційного, освітнього, надаючи йому значення взаємодії суб’єктів суспільної діяльності. Зазначено, що провідне поняття «простір» за допомогою ознаки «освітній» утворило поняття «освітній простір», що з урахуванням змістового наповнення його структурних компонентів розуміється як певна упорядкована структура, що характеризує всі процеси, форми, траєкторії руху і виражає зв’язок між об’єктами освітньої діяльності, забезпечуючи соціальну та особистісну значимість результату вдосконалення умінь і поведінки її суб’єктів. Звертається увага на те, що у визначенні освітнього простору виокремлено соціально-географічний, системно-цілісний, локально-постерний підходи. Соціально-географічний підхід відображає створення унікального освітнього простору в рамках соціальних регіонів, географічних територій та держав з урахуванням їхньої специфіки за умови наявності єдиного інформаційного середовища. Прихильники системно-цілісного підходу розглядають освітній простір як елемент суспільної освіти, як взаємодію різних рівнів системи освіти та особистості. У локально-постерному підході використовують поняття простору освітнього закладу чи його компонента. Характеризуються етапи розвитку обраного поняття. Доведено, що освітній простір є складною ієрархічною структурою, пірамідою просторів, у якому виділяють низку рівнів: глобальний, континентальний, освітній простір країни, національно-регіональний, регіональний, територіально-регіональний, муніципальний, локальний, сімейний, особистісний освітній простір.
URI: http://socrates.vsau.edu.ua/repository/getfile.php/34573.pdf
Publication type: Статті у наукових фахових виданнях України (Copernicus та інші)
Publication: Науково-педагогічні студії. 2023. Вип. 7. С. 132-147. URL: http://npstudies.dnpb.gov.ua/article/view/290777/284409 DOI: https://doi.org/10.32405/2663-5739-2023-7-132-147
In the collections :
Published by: Адміністратор
File : 34573.pdf Size : 570026 byte Format : Adobe PDF Access : For all

Enlarge

"Socrates" System  |   VNAU official site Copyright © 2013, coding by Y.Palamarchuck, design by R.Yatskovska