Звіт про науково-методичний семінар
- Деталі
-
Опубліковано: 07 жовтня 2016
-
Перегляди: 5337
Звіт
про науково-методичний семінар
"Сучасні підходи до формування змісту освіти та технологій навчання у вищій школі"
5 жовтня 2016 року о 14-40 в ауд. 2220 у ВНАУ відбувся науково-методичний семінар "Сучасні підходи до формування змісту освіти та технологій навчання у вищій школі", у якому взяло участь 87 викладачів.
Мета семінару - підвищення якості навчально-виховного процесу, посилення теоретичної і практичної педагогічної підготовки молодих викладачів, зростання рівня їхньої психолого-педагогічної майстерності, ознайомлення з передовим педагогічним досвідом.
Семінар проводили викладачі кафедри математики, фізики та комп`ютерних технологій: Джеджула О.М., Левчук О.В., Смілянець О.Г. та Бурдейна Л.І.
З вступним словом до присутніх звернулась завідувач кафедрою, професор, доктор педагогічних наук Джеджула О.М.
У процесі обговорення учасники розглядали питання змісту вищої освіти, компетентнісного підходу у підготовці фахівців, надали методичні рекомендації до підготовки і проведення лекційних, семінарських, лабораторних та практичних занять. Обговорено основні вимоги до практичних та семінарських занять:
- Відповідність змісту занять нормативним документам
- Підготовленість студентів та викладача до проведення семінарських занять
- Дотримання раціональної структури
- Добір оптимальних форм
- Професійна спрямованість
- Використання наукових методів і положень науки
- Зв’язок змісту з теоретичним матеріалом
- Наявність, висновків до кожного питання
- Стиль викладача, загальна культура роботи
- Забезпеченість семінарських занять дидактично-методичними матеріалами, пакетами візуального супроводження, використання технічних засобів навчання.
Теоретичні положення супроводжувалися системою слайдів та ілюструвалися яскравими прикладами.
Викладачі-початківці мали змогу пройти тренінг з визначення свого рівня креативності. Доповідач продемонстрував окремі дидактичні матеріали розміщені в системі “Сократ”: електронний посібник, методичні вказівки, робочу програму дисципліни «Вища математика», систему тестового контролю «Тест-майстер».
Учасники семінару високо оцінили якість представленого матеріалу та корисність для використання у педагогічній діяльності.
РЕЗОЛЮЦІЯ
науково-методичний семінар
«Сучасні підходи до формування змісту освіти та технологій навчання у вищій школі»
У Вінницькому національному аграрному університеті 5 жовтня 2016 року відбувся науково-методичний семінар «Сучасні підходи до формування змісту освіти та технологій навчання у вищій школі».
У роботі науково-методичного семінару взяло участь 87 викладачів
Мета семінару - підвищення якості навчально-виховного процесу, посилення теоретичної і практичної педагогічної підготовки молодих викладачів, зростання рівня їхньої психолого-педагогічної майстерності, ознайомлення з передовим педагогічним досвідом.
Семінар проводили викладачі кафедри математики, фізики та комп`ютерних технологій: Джеджула О.М., Левчук О.В., Смілянець О.Г. та Бурдейна Л.І.
Конференцію відкрила завідувач кафедрою, професор, доктор педагогічних наук Джеджула О.М.
Відзначено, що побудова змісту освіти має відбуватись на основі: Конституції України, законах України «Про освіту», «Про вищу освіту», «про державне регулювання у сфері трансферу технологій»; Державних освітніх стандартів; на основі наукових підходів (компетентнісний, системний, інтегративний, особистісний, діяльнісний та ін.) та дидактичних принципів (принцип урахування соціальних умов і потреб суспільства; принцип відповідності змісту освіти цілям обраної моделі освіти; принцип структурної єдності змісту освіти на міжпредметному рівні; принцип єдності змістової і процесуально-діяльнісної сторін навчання; принцип доступності й природодоцільності змісту освіти. Найбільш загальним принципом відбору змісту освіти є співвідношення суспільно значущих цінностей, знань, способів діяльності з реалізацією права студента на вибір взаємозамінної різноманітності предметного змісту. З урахуванням новітніх досягнень у науці та розвитку сучасних технологій.
У процесі обговорення учасники розглядали питання змісту вищої освіти, компетентнісного підходу у підготовці фахівців, обговорили методичні рекомендації до підготовки і проведення лекційних, семінарських, лабораторних та практичних занять. Викладачі-початківці мали змогу пройти тренінг з визначення свого рівня креативності.
Учасники конференції високо оцінили якість представленого матеріалу та корисність для використання у педагогічній діяльності.
Теоретичні положення супроводжувалися системою слайдів та ілюструвалися яскравими прикладами. Доповідачі демонстрували окремі дидактичні матеріали та тести ля оцінювання знань студентів які розміщені в системі «Сократ».
За підсумками проведення пленарного засідання та круглого столу учасники семінару постановили:
визначити проблему сучасних підходів до формування змісту освіти багатомірною, комплексною та необхідною для молодих викладачів;
констатувати потребу в регулярних обговореннях сучасних технологій навчання у вищій школі серед викладачів аграрних вузів;
засвідчити активну участь у обговоренні питань семінару молодих викладачів.
рекомендувати:
З метою якості освіти в вищих аграрних навчальних закладах запроваджувати концептуальні основи формування змісту освіти з урахуванням сучасних інформаційних технологій навчання у вищій школі та особливостями аграрного сектору нашого регіону