id: 38814
Title: Інтеграція інформаційних технологій у викладанні вищої математики
Authors: Бубновська І.А.
Keywords: інформаційні технології, вища математика, освітній процес, цифрові освітні технології, гейміфікація, віртуальні симулятори.
Date of publication: 2025-04-23 08:07:34
Last changes: 2025-04-23 08:07:34
Year of publication: 2025
Summary: У статті досліджуються можливості використання інформаційних технологій у викладанні вищої математики. Обґрунтовано важливість інтеграції ІТ у сучасний освітній процес, зокрема у викладання вищої математики. Наголошено, що ІТ сприяють реалізації нових підходів до навчання, роблять складні математичні поняття більш зрозумілими завдяки інтерактивності, візуалізації та доступності матеріалів. Проаналізовано популярні програмні засоби для викладання математичних дисциплін: MATLAB, GeoGebra, Wolfram Mathematica, Maple. Розглянуто роль мобільних додатків (Photomath, Symbolab) і онлайн-платформ (Desmos, Moodle) у вдосконаленні освітнього процесу. Серед основних переваг використання ІТ у викладанні вищої математики виокремлено: інтерактивність і візуалізацію складних концепцій через динамічні моделі, тривимірну графіку та симуляції; автоматизацію обчислень, що дозволяє зосередитися на аналізі й практичному застосуванні результатів; доступність навчальних матеріалів через онлайн-платформи та мобільні додатки, які надають змогу студентам навчатися у власному темпі; підвищення мотивації студентів завдяки гейміфікації та інтерактивним завданням; можливість дистанційного та змішаного навчання через платформи Moodle, Zoom, Google Classroom та інші інструменти. Зауважено, що використання ІТ супроводжується певними викликами, серед яких: технічні бар’єри, складність освоєння програмного забезпечення, залежність від рівня підготовки викладачів та потенційне зниження базових навичок через автоматизацію розрахунків. Підкреслено важливість гейміфікації й віртуальних симуляторів у підвищенні залученості і мотивації студентів до вивчення складних тем. Відзначено, що інтеграція ІТ у викладання вищої математики створює нові можливості для якісного та ефективного навчання, сприяючи опануванню теоретичних знань і розвитку практичних навичок здобувачів вищої освіти.
URI: http://socrates.vsau.edu.ua/repository/getfile.php/38814.pdf
Publication type: Статті у наукових фахових виданнях України (Copernicus та інші)
Publication: Перспективи та інновації науки (Серія «Психологія», Серія «Педагогіка», Серія «Медицина»). 2025. № 1 (47). С. 294-306. URL: http://perspectives.pp.ua/index.php/pis/article/view/18930/18948 DOI: https://doi.org/10.52058/2786-4952-2025-1(47)-294-306
In the collections :
Published by: Адміністратор
File : 38814.pdf Size : 1064027 byte Format : Adobe PDF Access : For all
| |
|
|