The Repository of VNAU

MAIN | BY YEARS | COLLECTIONS| BY TYPES| BY DEPS | SEARCH| LOGIN | ABOUT| RSS |

id: 38813
Title: Формування інформаційної компетентності студентів аграрних закладів вищої освіти
Authors: Джеджула О.М., Адамчук Н.Б.
Keywords: інформаційна компетентність, студенти аграрних закладів вищої освіти, медіакомпетентність, цифрова компетентність.
Date of publication: 2025-04-22 12:44:22
Last changes: 2025-04-22 12:44:22
Year of publication: 2025
Summary: Двадцять перше століття є століттям інформаційних технологій; які використовується в усіх сферах життя, включаючи аграрний сектор. У статті розкривається зміст та структура поняття «інформаційна компетентність». Обґрунтовано складові інформаційної компетентності студентів аграрних закладів вищої освіти: академічна компетентність, критичне мислення, медіакомпетентність, цифрова компетентність. Розкрито потенціал навчальної дисципліни «Інформатика» для формування інформаційної компетентності майбутніх аграріїв. Доведено доцільність реалізації двох педагогічних умов формування інформаційної компетентності студентів: формування ціннісних орієнтирів та мотивації до розвитку виокремлених складових інформаційної компетентності; впровадження комплексу науково обґрунтованих методів розвитку компонентів інформаційної компетентності. Як найбільш перспективні методи, що забезпечують ефективне формування інформаційної компетентності виокремлено: проєктне навчання, проблемноорієнтоване навчання, кейс-метод, інтерактивне навчання, модульне навчання, а також менторські програми та навчання у групах. Наголошено, що інформаційні технології не лише надають доступ до величезних обсягів інформації, а й створюють умови для розвитку навичок її критичного оцінювання. Вміння використовувати інструменти перевірки фактів, аналізувати джерела, порівнювати різні точки зору та виявляти маніпуляції стає ключовим аспектом сучасної інформаційної грамотності. З розвитком ІТ це вміння стає ще більш важливим для ефективного та безпечного використання інформації. Тому акцентовано увагу на ролі критичного оцінювання інформації та необхідності ознайомлення студентів із різними інструментами для її перевірки (сайти для перевірки фейків та міфів, розвінчання популярних чуток і маніпуляцій; платформи для перевірки відео, які допомагають перевіряти справжність відеофайлів і аналізувати їхні метадані; пошукові системи Google, що дозволяють завантажити зображення або вставити URL і перевірити, де ще в Інтернеті зустрічається це зображення, а також перевірити, чи не використовувалося воно в іншому контексті; пошукові системи, яка спеціалізується на індексації наукових публікацій тощо).
URI: http://socrates.vsau.edu.ua/repository/getfile.php/38813.pdf
Publication type: Статті у наукових фахових виданнях України (Copernicus та інші)
Publication: Суспільство та національні інтереси. 2025. № 3 (11). С. 148-161. URL: http://perspectives.pp.ua/index.php/sni/article/view/21027/21003 DOI: https://doi.org/10.52058/3041-1572-2025-3(11)-148-161
In the collections :
Published by: Адміністратор
File : 38813.pdf Size : 870568 byte Format : Adobe PDF Access : For all

Enlarge

"Socrates" System  |   VNAU official site Copyright © 2013, coding by Y.Palamarchuck, design by R.Yatskovska