The Repository of VNAU

MAIN | BY YEARS | COLLECTIONS| BY TYPES| BY DEPS | SEARCH| LOGIN | ABOUT| RSS |

id: 36854
Title: Перспективи використання штучного інтелекту для ціноутворення в інтернет-торгівлі
Authors: Ліман В., Малініч І., Малініч П.
Keywords: інтернет-рітейл, маркетплейс, динамічне ціноутворення, штучний інтелект, Amazon, Розетка
Date of publication: 2024-09-11 13:52:46
Last changes: 2024-09-11 13:52:46
Year of publication: 2024
Summary: Умови онлайн-торгівлі, коли покупці можуть порівнювати ціни на певний товар в багатьох інтернет-магазинах, спонукає до використання динамічних технологій ціноутворення, які враховують велику кількість даних, таких як ціни в конкурентів, запаси, сезонні коливання попиту і багато інших. Оптимізація цін для велетенського асортименту товарів крупних інтернет-магазинів, з урахуванням багатьох даних для кожного найменування, надто трудомістка для ручного ціноутворення і потребує залучення засобів штучного інтелекту, які засвоюють закономірності на основі великих масивів даних і здатні адаптуватися до нової інформації, швидко перевіряючи різні гіпотези та приймаючи найкращі рішення. Дослідження щодо одного з лідерів інтернет-рітейлу, маркетплейсу Amazon, свідчить, що алгоритмічні засоби ціноутворення поширюються не лише на власні товари цього торгівельного майданчика, але і на товари сторонніх продавців, що використовують для продаж сайт amazon.com. При наявності одного найменування товару у декількох продавців, Amazon створює можливості для переважного отримання трафіку потенційних покупців продавцям з найбільш конкурентними умовами продажу. Крім того, всі сторонні продавці мають можливості для використання певних засобів автоматизації та аналітики. На відміну від Amazon, лідер українського інтернет-рітейлу, маркеплейс Розетка, стороннім продавцям, що використовують для продажів сайт rozetka.com.ua, подібних можливостей поки що не надає. Виходячи з конкурентних переваг, які надає учасникам інтернет-ринку впровадження алгоритмічного ціноутворення, слід очікувати все ширшого впровадження штучного інтелекту для формування цін в онлайн-торгівлі. В той же час, цей процес може супроводжуватись витісненням з онлайн–ринку більш дрібних його учасників, зважаючи на технічні, фінансові та організаційні труднощі впровадження такого засобу динамічного ціноутворення.
URI: http://socrates.vsau.edu.ua/repository/getfile.php/36854.pdf
Publication type: Статті у наукових фахових виданнях України (Copernicus та інші)
Publication: Вимірювальна та обчислювальна техніка в технологічних процесах. 2024. № 2. С. 325-330. DOI: https://doi.org/10.31891/2219-9365-2024-78-37
In the collections :
Published by: Адміністратор
File : 36854.pdf Size : 2667677 byte Format : Adobe PDF Access : For all

Enlarge

"Socrates" System  |   VNAU official site Copyright © 2013, coding by Y.Palamarchuck, design by R.Yatskovska