id: 16346
Title: Розвиток Інфраструктури туристичного ринку України
Authors: Мовчан В. В.
Keywords: туризм, туристичні послуги, туристичний ринок, туристична привабливість
Date of publication: 2018-06-15 14:16:25
Last changes: 2018-06-15 14:16:25
Year of publication: 2018
Summary: Зростання обсягів туризму у світовому масштабі, його вплив на розвиток соціально-економічних показників роблять туризм потужною силою у просуванні сталого розвитку. Це знайшло відображення у декларуванні Генеральною асамблеєю ООН 2017 року Міжнародним роком сталого туризму, в рамках якого у нас також проголошено Рік туризму заради розвитку в Україні. Таке рішення спрямоване на підвищення обізнаності урядів, компаній і туристів про роль, яку вони відіграють у перетворенні туризму на каталізатор позитивних змін. Це дає можливість для просування вкладу туристичної галузі в економічну стійкість, також робить туризм основою для міжкультурного діалогу, соціальної інтеграції, миру і примирення. Адже добре продуманий та добре керований туризм сприяє не лише розвитку торгівлі, створенню робочих місць, а й сприяє порозумінню народів і покращує зовнішній імідж держави. Глобальність туристичної діяльності з рекреаційними, діловими, культурними, релігійними та оздоровчими цілями являє потужний і неоднозначний вплив на довкілля, економіку і суспільство країн, задіяних в туристичному процесі, народи, а також на міжнародні відносини й торгівлю, обумовлюючи необхідність міжнародного регулювання на основі принципів відповідального, стійкого та загальнодоступго туризму, зафіксованих в Глобальному етичному кодексі туризму (Сантьяго, Чилі, 1.10.1999 р.) Подальша гуманізація, соціологізація та екологізація може бути сумісна з положеннями лібералізаціїсвітової торгівлі послугами, на основі яких діють підприємства туристичної сфери на ринку туристичних послуг лише за умов дотримання зазначених принципів, що дозволить “примирити” економіку й екологію, збереження довкілля та розвиток туристичної діяльності, відкритість міжнародним обмінам інтегрованість в світогосподарські системи й захист соціальної культурної самобутності народів. Феноменальне зростання, урізноманітнення функцій введеня до споживчих моделей та соціальної поведінки значної частини населення планети 5 дає підстави визначити туризм як суспільне явище, сутністю якого є індивідуальне і колективне удосконалення, саморозвиток в процесі пізнання природного та культурного розмаїття під час відпочинку та дозвілля. Потужне явище спричинило появу та розвиток індустрії туризму - міжгалузевого комплексу з задоволення потреб подорожуючих. За масштабами діяльності та стабільними темпами росту індустрія туризму займає провідні позиції в світовій економіці. Індустрія туризму, розвиваючись в умовах глобалізації у середовищі, сприятливому для ринкової економіки, приватного підприємництва та вільної торгівлі, набуває глобальних рис галузі світового господарства, позитивно впливає на зростання добробуту та зайнятості. Подальший її розвиток потребує активізації досліджень традиційних та нових сегментів туристичного ринку, споживчих переваг, інформаційних технологій та управлінських методик. Саме цей шлях сприяє підвищенню якості турпродукту, а високі стандарти якості є важливим критерієм мотиваційних уподобань і вибору турпродукту споживачем. Основою індустрії туризму, незважаючи на вплив глобалізаційних тенденцій, залишається мале та середнє підприємництво, яке діє на основі зростаючої конкуренції, завдяки чому розвивається ринок туристичних послуг. Ринок туристичних послуг характеризується урізноманітненням пропозиції турпродукту як за рахунок впровадження нових видів послуг і форм обслуговування, так і за рахунок територіального розширення, формування нових туристських центрів, районів та курортних зон. Тому питання георпосторової організації туризму пов`язані в усіма аспектами його функціонування і набувають непересічної актуальності. У сучасних умовах глобалізації, в контексті євроінтеграційних процесів туризм для України важливий і як засіб об’єднання нації, і як складова економічного піднесення держави та зміцнення авторитету країни на міжнародному ринку туристичних послуг. Тому погляд на розвиток туристичної галузі крізь призму наукових доробок, світового досвіду, аналізу сучасних тенденцій розвитку є обґрунтованим. 6 В умовах ринкових форм господарювання проблема формування ефективної ринкової інфраструктури туризму є надзвичайно актуальною. Ефективно діюча сучасна туристична інфраструктура є важливим чинником формування конкурентоспроможної вітчизняної туристичної галузі у світовому розподілу праці. Теоретико-методологічні засади дослідження інфраструктури туризму розглянуті у праці А. В. Вершицького, який систематизував визначення інфраструктури туризму різних авторів та запропонував свою дефініцію [1]. І. М. Школа та О. П. Корольчук та інші автори наводять переліки елементів, що відносяться до інфраструктури туризму [2], проте обсяг поняття інфраструктура туризму є недостатньо визначеним і обґрунтованим. Окремі компоненти інфраструктури туризму України досить часто стають об’єктом вивчення у різних наукових напрямках, надзвичайно актуальними наразі є саме комплексні дослідження інфраструктури туризму. Саме тому, метою даного дослідження є визначення функціонального складу інфраструктури ринку туризму, а також розгляд сучасного стану інфраструктури ринку туризму України. Згідно мети ми виділили наступні завдання роботи: - розробка понятійно-категоріальної бази теоретичної інфраструктури туристичного ринку; - аналіз інфраструктури туризму як складної проблеми трансформаційних відносин України; - пошуки шляхів посилення ролі та значення туризму на мікрорівні суспільного формування концепції туристичного бізнесу в Україні та його соціальної інфраструктури; Дипломна робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків та пропозицій, списку використаних джерел та додатків.
URI: http://socrates.vsau.edu.ua/repository/getfile.php/16346.pdf
Publication type: FFFF
In the collections :
Published by: Адміністратор
File : 16346.pdf Size : 1003540 byte Format : Adobe PDF Access : Only for VNAU users
| |
|
|