id: 34007
Назва: Організаційно-економічні заходи підвищення рівня конкурентоспроможності підприємства
Автори: Машевська А.А.
Ключові слова: підприємство, управління, ефективність, стратегічний орієнтир, економічний розвиток, інтеграція, маркетинг
Дата публікації: 2023-10-18 12:17:25
Останні зміни: 2023-10-18 12:17:25
Рік видання: 2023
Аннотація: У теперішній час конкуренція є найбільш важливим елементом сучасної ринкової економіки, тому що механізм дії ринку без сучасних форм конкурентної боротьби просто не може існувати. При цьому одним із базових економічних законів, які відображають іманентні закономірності економічних явищ, є закон конкуренції, згідно з яким у ринковій економіці успішно функціонують та розвиваються ті суб’єкти підприємницької діяльності, які володіють певними конкурентними переваги. Спираючись на дослідження науковців, автором пропонується узагальнена структура основних елементів управління конкурентоспроможністю підприємства, наведено системи управління конкурентоспроможністю підприємства. З використанням досліджуваних методів побудовано алгоритм антикризового управління конкурентоспроможністю підприємства. У статті наведено механізм оцінки й реалізації процесів управління відновленням і розвитком конкурентоспроможності підприємства. В процесі вивчення питання підвищення конкурентоспроможності визначено, що слід виділяти наступні принципи управління конкурентоспроможністю підприємства: єдності наукових положень та практичних підходів до управління конкурентоспроможністю, ранжування, об’єктивності, безперервності процесу управління, гнучкості, примноження компетентностей, інноваційності, законності, соціальної відповідальності. Досліджено, що використовувані методи повинні приносити прибуток, відповідати вимогам держави й відповідати основному інтересу споживачів продукції. Дана вимога досягається, якщо всі підсистеми системи управління підприємствами сконцентровані на основному інтересі споживача, тому автором систематизовано інформацію щодо сполучення й взаємного посилення методів управління підвищенням конкурентоспроможності підприємства. Автором наведена оцінка системи управління і контролінгу підприємства. Запропонована архітектоніка маркетингової системи управління конкурентоспроможністю підприємства, відображає взаємозв`язки керуючої, керованої, цільової адаптивної підсистем та підсистеми забезпечення, а також компонент, що характеризують зворотній зв`язок та зв`язок із зовнішнім середовищем.
URI: http://socrates.vsau.edu.ua/repository/getfile.php/34007.pdf
Тип виданя: Статті у наукових фахових виданнях України (Copernicus та інші)
Видавництво: Ефективна економіка. 2023. № 5. URL: https://nayka.com.ua/index.php/ee/article/view/1615/1627 DOI: http://doi.org/10.32702/2307-2105.2023.5.71
Розташовується в колекціях :
Ким внесений: Адміністратор
Файл : 34007.pdf Розмір : 771983 байт Формат : Adobe PDF Доступ : Загально доступний
| |
|
|